tirsdag 15. mai 2012

Rastløs



Har de siste ukene slitt med smerter på utsiden av foten, nærmere bestemt ved Tarsal-metatarsal leddet ;)
Siden smertene kommer og går, blir verre ved belastning og jeg ikke klarer å framprovosere smerten særlig ved strekk eller kontraksjon, er jeg redd for hva smerten skyldes og forbereder meg mentalt på flere uker uten løping.

Så nå har jeg tatt min første sykkeltur på maaaangen år. Var god venn med sykkelen da jeg studerte i Nederland, men har siden det hatt et noe anstrengt forhold til doningen på to hjul.
Heldigvis var det en nok så positiv opplevelse, men jeg skulle ønske jeg kunne omfordele noe av det ekstra spekket som polstring på rompa... Snakk om øm bak...Må investere i sykkelshorts før je legge ut på neste tur.

Dagens alternative trening besto ellers av husvask og klargjøring til storinnrykk av store og små til feiring av husets prinsesse på 4 år :)

2 kommentarer:

  1. Sykling er kjempefin trening,- det er sånt man må trøste seg med når ikke løping er mulig:-) Jeg er heller ikke veldig glad i sykling fordi jeg er ikke sterk nok til å få noe ordentlig fart på greiene.
    God bedring med foten din - snart er du nok i løpemodus igjen:-)

    SvarSlett
  2. Så kjipt med den foten! Som regel er det ikke noe mer hokus pokus enn hvile foten trenger... Du har nok gått i samme felle som vi alle går i, øke litt for mye litt for fort. Sykkel er genial medisin til å roe rastløshet og løpesavn. Logg kilometer på det også, så ser du treningsresultater tross løpeforbud!

    SvarSlett